Karadeniz Akdeniz otoyolu projesinde 2,5 saatlik yol 1 saat 10 dakikaya düştü
DÜNYA
2018-11-28 14:02
Karadeniz Akdeniz otoyolu projesinde 2,5 saatlik yol 1 saat 10 dakikaya düştü
Karadeniz Akdeniz otoyolu projesinde 2,5 saatlik yol 1 saat 10 dakikaya düştü
Osmanlıdan bu güne kadar devam eden Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, II.Abdülhamid zamanında Fransızca çizilen bu projede 143 yıllık rüya olarak bilinen, Karadeniz Akdeniz otoyolu projesi’nde son günlere yaklaşmış bulunmaktayız. Projenin en önemli özelliği 3 kilometrelik Mesudiye Topçam tünelinin ulaşıma açılması ile, 2,5 saatlik olan bir tünel 1 saat 10 dakika zamanı altına indirildi. 2019 yılında halka sunulacak ve 5 ili direkt, 50 ili dolaylı yollardan ilgilendiren 818 Km otoyol projesi esnasında, Karadeniz ve Akdeniz bağlantısının ulaşımı 6 saatlik bir sisteme inecek. Projenin ilk temeli Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından atıldı. Güzergahta oluşan tartışmalar nedeninden 1933 yılında çalışmalar durduruldu. Proje, 1970 yıllarında gündeme girildi. Fakat bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşabilmesini sağlayabilecek deneylerde, bir kez daha çalışmaların durdurulmasına karar verildi. Son olarak proje, 2004 yılında Ordu’nun Mesudiye ilçesi Topçam’da yapılmasına başlanıldı. ‘Topçam Barajı ve Ulaşım Yolları’ adıyla yeniden gündeme girildi. Enerji ve Tıbbi kaynakların desteğiyle eski Bakanı Hilmi Güler zamanında, ‘Dereyolu’ olarak da bilinen Topçam barajında yolların yapılması üzerine genişletilen bu proje, değiştirilip Karadeniz-Akdeniz yolu projesi olarak gündemde kaydedildi.
Törenler yapılarak tünel ulaşıma açıldı
Projenin en önemli etaplarından biri olan Mesudiye Topçam tünelinin bitmesi ile Mesudiye Belediye Başkanı İsa Gül, projeyle 121 Km Ordu-Mesudiye yolunun 88 Km düşmesiyle, 2.5 saatlik tünelin 1 saat’in altına ineceği belirlendi. 3 Km Topçam tünelinin halka sunularak kurbanlar kesildi ve dualar edildi.